Parlez-vous Normand?
+11
Jarl
mathieu92
Hrolf27
crosman
olaf1066
LudozeGoupil!
Clem1066
Popeye
Eul côsin québécois
guillaume1987
LORD
15 participants
Page 1 sur 2
Page 1 sur 2 • 1, 2
Prêches tu Nourmaund?
Re: Parlez-vous Normand?
Je connait quelque mot et phrase que je dis un peu chaque jour mais je pense pas qu'on peu dire que c'est vraiment le parler ...
guillaume1987- Messages : 35
C'est une langue proche du Québécois. C'est fascinant, une vague impression de déjà entendu s'en dégage lorsque je l'entends comme si mes gènes l'avaient conservés en mémoire. Je ne peux pas prétendre la parler comme vous mais une partie de votre langue est vivante et amalgamée à la mienne.
À l'oral, par intonation, je comprends plus facilement le Normand et le Jersiais que le Français parisien actuel que nous appelons ici le Français de France pour le distinguer du Français québécois, qui est le prolongement du Français de l'Ancien régime.
Si je vivais parmi vous, probablement que mon cerveau serait comme une éponge et par son intonation ma bouche passerait plus facilement au Normand qu'au Français de France actuel.
Pour vous faire une idée des mots de chez-vous que j'ai en bouche, visitez le glossaire de Normand-québécois sur le site de Magène.
J' rêvons de s'asseir ein soére à eine table por eine byin belle veillée avec lé Nourmaunds pis lé Jersiais pis jaser en patoés dé anciens, celui dé ancêtres communs. Pourrions enfin dire, lés treis cats sont touotes réunis là.
À l'oral, par intonation, je comprends plus facilement le Normand et le Jersiais que le Français parisien actuel que nous appelons ici le Français de France pour le distinguer du Français québécois, qui est le prolongement du Français de l'Ancien régime.
Si je vivais parmi vous, probablement que mon cerveau serait comme une éponge et par son intonation ma bouche passerait plus facilement au Normand qu'au Français de France actuel.
Pour vous faire une idée des mots de chez-vous que j'ai en bouche, visitez le glossaire de Normand-québécois sur le site de Magène.
J' rêvons de s'asseir ein soére à eine table por eine byin belle veillée avec lé Nourmaunds pis lé Jersiais pis jaser en patoés dé anciens, celui dé ancêtres communs. Pourrions enfin dire, lés treis cats sont touotes réunis là.
Eul côsin québécois- Messages : 325
Reide seu l'amin; Eune moque eud'beire entrane leu prêchi coumme y fô. Et ded'pi no choumme séparé nout lungue sé co byin roggu achteu por no z'entende prêchi dé déus coutés eud la graund mare.
Pour ma part, je ne parle pas normand. Cependant je le comprends relativement bien. Je me souviens d'avoir lu un roman en normand (Zabeth, si je me souviens bien) Certaines phrases relatives à des sentiments sont intraduisibles en français. Il faut les lire en normand pour bien en saisir la subtilité.
Popeye- Messages : 3
j'preuche des mot tout les jous ou presque mais d'chin que je sache le parler...
Mais qu'es ce que j'aimerais pouvoir l'apprendre !
Mais qu'es ce que j'aimerais pouvoir l'apprendre !
LudozeGoupil!- Messages : 37
Je n'utilise que quelques mots,mais j'aimerais bien savoir bien parlé normand un jour.
Maintenant je dis et j'écris "boujou" tous le temps et 2-3 mots de plus en plus.
ça aurait pu etre interressant dans le sondage de demander ceux qui comme moi utilisent que quelques mots.
Maintenant je dis et j'écris "boujou" tous le temps et 2-3 mots de plus en plus.
ça aurait pu etre interressant dans le sondage de demander ceux qui comme moi utilisent que quelques mots.
olaf1066- Messages : 33
olaf1066 a écrit:Je n'utilise que quelques mots,mais j'aimerais bien savoir bien parlé normand un jour.
Voila olaf, c'est ce que je dit.
Nous somme beaucoup dans ce cas je pense.
LudozeGoupil!- Messages : 37
d'ou ça peut etre interressant.
Pour beaucoup d'entre nous,il y a beaucoup de boulot pour apprendre au mieux à parler Normand,mais si déja on peut utilisé un max de mots facile a utilisé tous les jours comme "boujou ou meurchi" ainsi des phrases courtes et des expressions.
Ce serait déja très bien et un bon début.
Pour beaucoup d'entre nous,il y a beaucoup de boulot pour apprendre au mieux à parler Normand,mais si déja on peut utilisé un max de mots facile a utilisé tous les jours comme "boujou ou meurchi" ainsi des phrases courtes et des expressions.
Ce serait déja très bien et un bon début.
Boujou.
Oui tu as tout à fait raison Olaf, je propose donc une liste de 10 mots à impérativement utiliser en remplacement du français et ce tous les jours... pensez-y et faite le. Contrairement aux régimes minceur pour l'été, ça marche et ça se met en place facilement.
1 - pour Bonjour dites Boujou
2 - pour Au revoir dites Arvei
3 - pour A bientôt (ou Au revoir) dites A bitot
4 - pour Merci dites Meurchi (ou Meurchi bi)
5 - pour Oui dites Veire
6 - pour Bien sûr dites Reide seu
7 - pour Aujourd'hui dites Annui ou Annyi
8 - pour Cela dites Chenna (prononcer Ch'nnâ)
9 - pour Voiture dites Quérette
10 - pour Un peu dites Eun (un) miot
Oui tu as tout à fait raison Olaf, je propose donc une liste de 10 mots à impérativement utiliser en remplacement du français et ce tous les jours... pensez-y et faite le. Contrairement aux régimes minceur pour l'été, ça marche et ça se met en place facilement.
1 - pour Bonjour dites Boujou
2 - pour Au revoir dites Arvei
3 - pour A bientôt (ou Au revoir) dites A bitot
4 - pour Merci dites Meurchi (ou Meurchi bi)
5 - pour Oui dites Veire
6 - pour Bien sûr dites Reide seu
7 - pour Aujourd'hui dites Annui ou Annyi
8 - pour Cela dites Chenna (prononcer Ch'nnâ)
9 - pour Voiture dites Quérette
10 - pour Un peu dites Eun (un) miot
Meurchi Lord.
C'est ce qu'il me fallait pour enrichir mon vocabulaire.
C'est ce qu'il me fallait pour enrichir mon vocabulaire.
Veire prof lord. A bitot.
Sur le site de Magene tu verras ma contribution pour le normand de tous les jours du genre "attention à la marche" etc...
Langue du cotentin
Boujou,
Je ne parle malheureusement pas le Normand pour ne l' avoir rarement entendu dans mon secteur (Louviers) et cela est bien dommage. J'ai eu l' occasion de connaître un restaurateur du Cotentin qui parlait couramment le Normand Manchois, mais impossible de comprendre un seul mot !!!!? Ou bien ça vient peut être du faite de ne pas avoir l' habitude l'entendre parler.
Une réflexion qui me reste en Normand : Ceuce qui n'sont pas d'la musique qui s'arcule derrière les arbres !!!!!
A bitot
Je ne parle malheureusement pas le Normand pour ne l' avoir rarement entendu dans mon secteur (Louviers) et cela est bien dommage. J'ai eu l' occasion de connaître un restaurateur du Cotentin qui parlait couramment le Normand Manchois, mais impossible de comprendre un seul mot !!!!? Ou bien ça vient peut être du faite de ne pas avoir l' habitude l'entendre parler.
Une réflexion qui me reste en Normand : Ceuce qui n'sont pas d'la musique qui s'arcule derrière les arbres !!!!!
A bitot
Clem1066 a écrit:Eun miot por mei, touot l's jous, eyt counséquent !
De quel secteur de la Normandie es tu ? Oups !! Je viens de voir que tu es de Caen ;-)
THOR AÏE
Dernière édition par Hrolf27 le Mer 9 Fév - 2:48, édité 1 fois
Pouor prêchaer, fâot paé yête touot seu!
Mei, je busoque eun miot de men côta, j'trâche sus le trîge à Magène coument no dit les mots, mais j'habite paé en Nouormaundie. Ch'est paé byin aisi pouor préchaer la lungue!!!
J'i janmais prêchi d'aveu quiqu'eun le nouormaund! Mes gens sount de Domfront mais ch'est des parisiens achteu; I disent que le loceis ch'est pouor les paysans! J'prêche muus nouormaund qu'eux!!! Ch'est-i paé drôlu???
Mei, je busoque eun miot de men côta, j'trâche sus le trîge à Magène coument no dit les mots, mais j'habite paé en Nouormaundie. Ch'est paé byin aisi pouor préchaer la lungue!!!
J'i janmais prêchi d'aveu quiqu'eun le nouormaund! Mes gens sount de Domfront mais ch'est des parisiens achteu; I disent que le loceis ch'est pouor les paysans! J'prêche muus nouormaund qu'eux!!! Ch'est-i paé drôlu???
mathieu92- Messages : 11
reide seu eun miot.
Counaichent brin le loceis et les syins qui fount l'écrivassyi et qui prêchent.
J'sis paès mais eun paysaun coum i prêchent! Bâle leus eune dirie a mei sus "magene" (Pouème Octobe pouor exemplle) pouor vei si ch'est qué venin des cllos!
j'té bâle men noum sus PM si t'en a l'souen!
Counaichent brin le loceis et les syins qui fount l'écrivassyi et qui prêchent.
J'sis paès mais eun paysaun coum i prêchent! Bâle leus eune dirie a mei sus "magene" (Pouème Octobe pouor exemplle) pouor vei si ch'est qué venin des cllos!
j'té bâle men noum sus PM si t'en a l'souen!
.mathieu92 a écrit:Pouor prêchaer, fâot paé yête touot seu!
Eul Domfront... Moé qui rêvait de m'y rendre por prêchi eul patoés dé ancêtes.
no z-a pus ryi à Domfrount!!!
I té fâot lé Coutentin o l'payis dé Caux, ryi d'âote!
I té fâot lé Coutentin o l'payis dé Caux, ryi d'âote!
Pis Jersey !
Fâodra byin que j'travarse ein brin d'leu bord à eux auts itou.
Fâodra byin que j'travarse ein brin d'leu bord à eux auts itou.
Page 1 sur 2 • 1, 2